Monday, November 8, 2010

SAyA BeLaJar mSk...resIPi pERTAmA daRI Mak SAya kepADa anAk daRA DIe

sedaPNYaaaaaaaa...nyum2  

sebagai org n9 sejati tempoyak mmg kegemaran kami...ngeh2
 
semalam mak saya kate nak msk tempuyak la sok...trus saya memlompat n tanya..
 
durian dpt mne mak..??skrg bkn musim durian kn..??
 
mak kate bli je kt psr mlm...ade..ahah

pastu after maghrib mak saya nk msk pastu soh saya sediakn bhn2 yg diperlukn...

pastu saya pon amik la kertas tuk menyalin resipi favorite saya ni..
.
bkn selalu leh dpt peluang tgk dri A to Z mak msk ni..ahaha

mak soh igt dlm palotak je...tp phm2 jelakn

org "rajin" msk mmg "cpt"mengingat..ahha

saya pon nk la jgk berkongsi ngn org mskkn terlazat mak saya ni...

sbb klu org dtg umah ..msti org tanya sambal daun kayu mak saya ni.......mmg lazat gile lah..
mne tak nya...nenek saya pon wat sme lazatnya ngn mak saya wat..yela mak saya

pon msti menuntut dri nenek saya kn..n then now its my turn 

tuk blaja resipi ini..huhu

bahan-bahannya...


bahan-bahan masakan-
 
  1.  pucuk ubi
  2. daun kunyit/ daun kadok/daun sirih
  3. petai
  4.  serai
  5. santan-terpulang kpd kuantiti yg nk dibuat

cara-cara membuatnya
 
 
~         ape ag....google la mne2 yg ptt...rse mls lak nk tls kat cni..ahahah...br tls bhn2
 
dh penat jari jemari sbb td menyental satu rumah...abes sume berkilat..ahahah
 
next time klu mak aja msk lg saya share lg ye..ngeh2...:p..adeh ttibe rse lapa..nk g
 
mkn la sambal daun kayu mak saya ni..nnt tk mkn rugiiiii..huhu..n kepada yg tak mkn
 
tempoyak or durian ...saya rase sgt la kesian kpd tuan punya bdn tu..hehe..

ni la antara bhn2 yg kte perlukn...huhu

 
 
 

7 comments:

  1. Waaah tetiba perut aku lapar..kecur dah air liur ni...tapi hari mase last time makan masak lemak tempoyak ni trauma ah..beli kat mane ntah rase tak sedap lgsung..huk3 T_T

    ReplyDelete
  2. ahha..tu r..sape soh bli...aku tk pnah bli pon klu nk mkn..tkt2..ahaha
    npe??ko cirit ke lps mkn..ahha

    ReplyDelete
  3. wehhhhhh, bencik aku tengok gambaq nih. buat aku meleleh air liur mcm tengok brad pitt topless.

    haha, anyway, lauk ni kan pedas sikit kan, cili api tak payah masuk ke kak?
    pastu macam nampak ikan bilis je? ade eh masuk ikan bilis?

    ReplyDelete
  4. ahha..moon..ko nak brad pitt topless je kn..ahah..
    klu camtu aku nk maher zain punya senyuman..ahah..wah gitu..

    aah la aku lpe la nk tls kena ltk cili api..ahahah
    letak2...mmg ade letak ikan bilis sket..tu sebagai rencah..letak dlm segenggam je..huhu....

    ReplyDelete
  5. haah banyak rupanya hang tertinggal ni niesa. ni fail ni kalau nak jual buku resipi. haha, weh, rindu nya nak makan kat rumah.

    ReplyDelete
  6. hahaha..ala first time ni..msti la byk kekurangan...ahhah....

    haha..ko ni bikin wa sdey la...sje je nk bg aku kesian kat ko..hahah..btw..i'm touced..:p

    ReplyDelete
  7. ala slh eja la..TOUCHED...HAHAH

    ReplyDelete

rAJIn RAjin lA KOMen YE...
BKN KeNa bAYar pon...
klu kENa byR SAyA Bg UtaNG Dulu..thuN Dpn bYR K

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...